Za "nábožnou kráskou" přes celou republiku

Už několik let jsme si s přítelkyní přáli, nafotit kudlanku nábožnou, pokaždé jsme to odsunuli a nic z toho nebylo. Teď jsem se rozhodli, že to konečně uskutečníme a během pár týdnů jsme vše naplánovali, no a minulý týden jsme konečně opravdu vyrazili napříč republikou na lokalitu Váté písky u Bzence (též také Moravská Sahara) za tím krásným tvorem, kterého jsme nikdy do té doby vůbec ani neviděli.

Vzali jsme si v práci na pátek 19.8. volno s tím, že si na jižní Moravě užijeme s kudlankama prodloužený víkend. Problém byl trochu s ubytováním, původně jsme chtěli být ubytovaní v Bzenci, ale po obvolání všech bzeneckých penzionů jsme zjistili, že mají všude plno, protože se tam zrovna konají nějaké místní akce. Hledali jsme tedy v blízkém okolí a nakonec jsme našli Penzion u Zachů, v sousedním městečku Vracov. Počasí vypadalo slibně a tak bylo vše připraveno.

V pátek v 5:34 jsme vyrazili vlakem směr Vracov, čekali nás 3 přestupy, a kolem 14h jsme měli být na místě. Cesta tam proběhla celkem  v pohodě a podle plánu, to znamená, že jsme byli opravdu včas ve Vracově, vyřídili nezbytné věci kolem ubytování v penzionu, který byl mimochodem moc pěkný a příjemný, poté jsme se trochu občerstvili, půjčili si kola ze sousedního penzionu a vyrazili ještě na odpolední průzkum a hledání lokality, kde se kudlanky nacházejí. Šlo to celkem snadno, na netu je spousta informací, kde se kudlanky dají najít. Asi po 10km cestě krásným borovicovým lesem jsme i přes určité písečné úseky, které byli na kole fakt o tlamu, však nás majitel penzionu varoval a doporučoval cyklostezku přes Bzenec, dorazili na místo.

Asi kilometr od vlakové zastávky Bzenec-Přívoz, u viaduktu a hned po slezení z kola jsem našel naší první kudlanku, byla nádherná a hned jsem ji začal fotit. Poté jsme si trochu odpočinuli, dolpnili tekutiny a začali prohledávát okolí prvního nálezu. Bohužel jsme další kudlanku nenašli a tak jsme podlezli viadukt a dali se vlevo podél tratě směrem k vlakové zastávce Bzenec-Přívoz. Zhruba po hodině našla přítelkyně ještě jednu kudlanku, kterou jsme už vzhledem k pokročilému času ani nefotili. Každopádně jsme to odpoledne a podvečer splnili úkol, který byl najít přesná místa kde kudlanky jsou s tím, že zítra na ně máme celý den. Zpáteční cestu jsem zkusili tu po cyklostezce kterou nám doporučoval majitel penzionu, byla sice o nějaký kilometr delší, ale rychlejší a tak jsme nadcházející den využili už pouze tuto snadnější a rychlejší cestu.Každopádně ještě jedna bolestivá maličkost k těm kolům. Já i přítelkyně, jsme po hodně dlouhé době zase seděli na kolech, u nás spíše chodíme než jezdíme na kolech a tak nemusím vysvětlovat, jak nás po první jízdě v pátek bolela sedací místa a následující den jsme také proto uvítali tu klidnější cestu po cyklostezkách :) V penzionu jsme zašli na večeři a pivko, přičemž jsme se domlouvali co a jak uděláme zítra.

V sobotu jsme vyrazili v 7h ráno, před 8h ranní jsme byli už na lokalitě a pilně se věnovali hledáním kudlanek. Den se vydařil, bylo krásně jasno a občas nějaký ten mráček. Musím říci, že v tu sobotu se nám podařilo najít více jak 40ks kudlanek a to různých velikostí (3-7cm) a barev, od béžových, přes zelené až po hnědé. Také jsme našli celkem dost samečků a dokoce jsem našel dvě kudlanky, co baštili včelu a odpoledne i jeden pářící se pár kudlanek.

Vydrželi jsme na lokalitě celý den a když jsme vypili všechny zásoby tekutin, tak jsem zcela "zničeni" ubíjejícím slucem a všudepřítomným horkým pískem po 16h hodině odjeli... spokojeni a krásně unaveni. Po cestě jsme se stavili v jedné bzenecké hospůdce na točenou kofolu, která nás zas trochu nahodila a plni zážitků a snad i s několika povedenými záběry jsme se vydali zpátky na "barák".  Kudlaka mě velmi ohromila těším se na další fotografofání tohoto fascinujícího predátora, spousta fotek které mám v hlavě se nepodařila nafotit, byli jsme tam poprvé, proto jsme se spíše s kudlankama i okolím seznamovali, ale příště budeme pokračovat už jako "mazáci" kteří to tam znají.

Musím říci, že i lokalita mě velmi zaujala, mimo kudlanek je tam strašná spousta bezobratlých, také jsem tam často viděl dva druhy ještěrek a i přilehlé okolí je zajímavé. My se hlavně věnovali kudlankám, kvůli  kterým jsme se tam vydali, ale už kujeme plány na další návštěvu někdy příští rok. V lokalitě se prokazatelně vyskytuje např. dudek chocholatý... v okolí 30km se vyskytují i rosničky zelené, vlhy pestré...prostě je tam určitě co fotit a i nějaká krajinka by se našla. Dost důvodů tuto lokalitu ještě minimálně jednou a aspoň na týden navštívit. Moc rádi se tam vrátíme a vlastně už teď se moc těšíme, určitě je tam co objevovat.

28.08.2016 16:22:58
kovi.l
Všechny fotografie na mém webu podléhají autorským právům © Jakékoli jejich použití bez mého souhlasu je zakázáno!! © Photo By Kovi 2007 - 2017